aktuality

Audio záznamy z prednášok konferencií Stvorenie a súčasná veda Žilina (2009, 2010, 2012), sa nachádzajú na adrese Konferencie.

Zdieľať na internete

pošli na vybrali.sme.sk pošli do vybrali.sme.sk


cr__A249258_u13n.jpg
Druhý príchod Pána - argument PDF Vytlačiť E-mail
Autor: Drahoslav Vajda   

Argument zo Zjavenia 6:9-11

pre umiestnenie vychvátenia Cirkvi

 

Argumenty, predložené v predchádzajúcom článku Druhý príchod Pána Ježiša KristaA v prospech toho, že Písmo umiestňuje (lokalizuje) vychvátenie Cirkvi do času zatrúbenia siedmej (poslednej) trúby, považujeme za dostatočné. V Písme však existujú aj ďalšie dôvody (priame či nepriame) pre tento postoj. Tu uvádzame ešte jeden z nich.

 

Argument zo Zjavenie 6:9-11

Ján vo videní pri rozlomení piatej pečate videl pod oltárom duše zabitých pre slovo Božie a pre svedectvo, ktoré mali. Títo sa dožadovali spravodlivého súdu a pomsty na tých, ktorí bývajú na zemi. A bolo dané jednému každému dlhé biele rúcho a bolo im povedané, aby odpočívali ešte krátky čas, až sa doplní počet aj ich spoluslužobníkov a ich bratov, ktorí majú tiež byť zabití ako aj oni (Zjavenie 6:9-11). To je jasná a priama reč. Tu je povedané, že ide o ľudí, ktorí v období vlády antikrista, v období rozlomenia piatej pečate, boli zabití pre evanjelium Ježiša Krista. To sú ľudia, ktorí patria Kristovi, ale sú ešte mŕtvi – Ján videl ich duše, nevidel ich v tele – teda sú ešte nevzkriesení. Po prvom vzkriesení sa už tí, ktorí sú do tohto vzkriesenia zahrnutí, nachádzajú v tele, majú nové vzkriesené telá – a to je na prvom vzkriesení veľmi podstatné. To, že im bolo dané biele rúcho, poukazuje na to, že zomreli vo viere v Krista a sú uznaní za spravodlivých (ospravedlnených pripočítanou Kristovou spravodlivosťou) a podľa Zjavenia 3:5 patria medzi tých, ktorí zvíťazili. To ale dokazuje, že v dobe rozlomenia piatej pečate ešte nedošlo k prvému vzkrieseniu.

 

Títo, ležiac pod oltárom, sa pýtali, prečo svätý a pravdivý Samovládca (Ježiš Kristus) nesúdiš a nepomstíš našej krvi? Pán Ježiš v období piatej pečate ešte sedí po pravici moci na nebeskom tróne. Ešte nesúdi. Súdiť začne, až keď prevezme svoju veľkú moc a kraľovanie, a k tomu dôjde až po zatrúbení siedmej (poslednej) trúby (Zjavenie 11:15-19).

 

Ďalej im bolo povedané, aby boli ešte trpezliví a čakali, až sa doplní počet aj ich spoluslužobníkov a ich bratov, teda tých, ktorí uveria evanjeliu ako aj oni. Tieto slová poukazujú na to, že sa evanjelium na zemi ešte zvestuje, že Cirkev ešte je na zemi. Zvestovaním evanjelia sú poverení iba učeníci Pána Ježiša Krista, iba tí, ktorí sú Kristovi – Cirkev. Preto ľudia v dobe rozlamovania pečatí ešte evanjeliu môžu uveriť, byť zachránení a patriť Kristovi, a to ako zo Židov, tak aj z pohanov. Keďže v dobe rozlomenia piatej pečate ešte nevošla plnosť pohanov (Rímskym 11:25), je Cirkev v tejto dobe ešte na zemiB). Ten počet ich spoluslužobníkov a ich bratov sa doplní o krátky čas (Zjavenie 6:11). A až potom, keď sa doplní počet spasených z pohanov, dôjde k vychváteniu Cirkvi. Pred doplnením na plný počet ešte nemôže k vychváteniu dôjsť – to je zmysel čakania na doplnenie. Plnosť znamená plný počet a už viac do počtu niečo pridať nie je potrebné a ani nie je možné.

 

Títo, zabití pre slovo Božie a pre svedectvo, ktoré mali (Zjavenie 6:9), sú opäť spomenutí v Knihe Zjavenia 20:4-5 ako tí, ktorí ožili, majú podiel na prvom vzkriesení a podieľajú sa na kraľovaní spolu s Kristom. Aj podľa tohto textu je vychvátenie Cirkvi umiestnené do obdobia medzi rozlomením piatej pečate a vyliatím prvej čaše Božieho hnevuA). Týmto je možné obdobie vychvátenia Cirkvi už dosť zúžené a tiež smerované do doby zatrúbenia siedmej trúby.


 

Zdroje

A) Druhý príchod Pána Ježiša Krista, Solas číslo 39, leto 2018.

B) Zvestovať evanjelium spasenia z milosti je dané iba Cirkvi. V Knihe Zjavenia vo veršoch 14:6-7 čítame, že Ján videl anjela letiaceho prostred neba, ktorý tým, čo bývajú na zemi, zvestoval večné evanjelium a tiež oznamoval, že prišla hodina Božieho súdu. To ukazuje, že v čase zjavenia sa tohto anjela Cirkev na zemi už nebude, ale v čase rozlomenia piatej pečate na zemi ešte bude, lebo tí, ktorých Ján videl pod oltárom, kričali na Samovládcu, prečo nesúdi (Zjavenie 6:10). Pečate a trúby neohlasujú Božie súdy v pravom slova zmysle. Ohlasujú rôzne súženie, ktoré musí prísť na zem ako hodina pokušenia, ktorá príde na celý svet skúsiť tých, ktorí bývajú na zemi (Zjavenia 3:10).